zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Piątek, 27 Kwietnia 2018, Imieniny obchodzą: Felicja, Teofil, Zyta

ds

Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: ŁÓŻKO ORTOPEDYCZNE cena: 300,00 PLN, miejscowość: Legnica, data: 2018-04-27, ...szczegóły

NAPISZ DO NAS

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej ze zdrowiem i urodą

zdrowieiuroda@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

NAJNOWSZE

Zatrzymać młodość (26-03-2009)

Czy wiemy, co jemy? (26-03-2009)

Uroda twarzy (26-03-2009)

Piękne i jędrne pośladki (26-03-2009)

Muzykoterapia (26-03-2009)

Co daje sport (26-03-2009)

Zrelaksuj się w kilka minut

Magdalena Orlicz


- Najwięcej energii powinniśmy kierować do wewnątrz, ponieważ jedynie to może prowadzić do spokoju umysłu – powiedział kiedyś Dalajlama.

Jest wiele prawdy w tej myśli, jako że nasz umysł i ciało tworzą jedno. Kiedy czujesz napięcie karku czy ramion, wykrzywiasz twarz, podświadomie czujesz stres, niepokój. Organizm nastawia się na walkę, wyzwala się adrenalina i wszystkie pozostałe funkcje w tym momencie schodzą na plan drugi. Rośnie ciśnienie, przyspiesza oddech, serce bije szybciej. To wynik pełnej mobilizacji organizmu do obrony. Współczesne zagrożenia spowodowane są głównie codziennym pośpiechem, nawałem pracy, trudnymi sytuacjami życiowymi. Może was to zdziwi, ale na wyliczone wyżej przyczyny nasze ciało reaguje tak, jak na atak drapieżnika albo kataklizmu. Jako że żyjemy w ciągłym stresie, a problemy to nasza codzienność, nasz układ nerwowy jest w stałym napięciu. Niestety najczęściej nie mamy gdzie tego w momencie zagrożenia powstałego napięcia wyładować. Stresy przeżywamy na siedząco, podczas gdy dużo lepiej dla nas by było, gdybyśmy w tym czasie biegli.

Przeciągający się i tłumiony stres to cichy zabójca i sprawca wielu dolegliwości. Z czasem zaczynamy narzekać na zdrowie. Lista chorób, które powoduje stres jest długa. Nie można jednak wszystkich dolegliwości tłumaczyć nerwowym stylem życia i nic nie robić. Wszystkie dolegliwości można od siebie oddalić, jeśli tylko zechcemy wsłuchać się w siebie, nieco zwolnić tempo i przede wszystkim nauczyć się relaksować w krótkim czasie, tak by nasz mózg nie musiał być cały czas w stanie gotowości i czuwania.

Przede wszystkim naucz się cieszyć tym, co przynosi dzień. Zauważ przyrodę, obserwuj zwierzęta. Poczuj woń trawy, poliż śnieg, wyjdź na deszcz, przyłóż czoło do kory drzewa, a ucho do muszli morskiej. Kojąco działa szum morza, świergot ptaków i odgłosy kniei lub dżungli (płyty do wyboru w sklepach). Chwila, kiedy siedzisz lub leżysz z zamkniętymi oczami, a ze słuchawek w uszach płyną przyjemne dźwięki, świetnie relaksuje. Staraj się wtedy cieszyć tym, co miłego spotkało cię dzisiaj, a nie myśleć o złych rzeczach z wczoraj.

Odprężania i relaksacji - jak wszystkiego - trzeba się nauczyć.

Gdy masz 10 sekund - oddech

Gdy czujesz, że coś ci dokucza, wypuść szybko powietrze z płuc. Zrób to mocno i głośno, tak byś uszło całe powietrze z dna płuca. Powtarzaj w myślach słowo spokój, powoli zrób wdech i powoli wydech. Opuść barki. Powtórz to kilka razy, a ciało wróci do równowagi.

Gdy masz 20 sekund - dłonie

Tak długo pocieraj dłonie, aż poczujesz ciepło, następnie przyłóż je do zamkniętych oczu, łokcie miej na kolanach lub na stole. Siedź w bezruchu, zamknij oczy, opuść barki, oddychaj lekko i swobodnie. Poczujesz przenikanie energii z dłoni do mózgu. Rozkoszuj się ciepłem i odprężającą dla oczu ciemnością. Rozluźnij kark.

Gdy masz minutę - oddychanie przez nos

Usiądź wygodnie, przyłóż do czoła wskazujący, środkowy i serdeczny palec prawej ręki, a kciuk i mały palec połóż na nozdrzach. Zamknij oczy, nabierz powietrza i zatkaj kciukiem prawą dziurkę nosa, wypuść powietrze lewą dziurką i również przez nią wciągnij ponownie powietrze. Kiedy nabierzesz powietrza, odczekaj chwilę i zasłoń prawą dziurkę kciukiem. Odsłoń lewą i wypuść powietrze. Powtórz ćwiczenie dwa razy. Z czasem zwiększ liczbę naprzemiennych oddechów. Jeśli poświęcisz na to ćwiczenie codziennie kilka chwil, nabierzesz wprawy i łatwo osiągniesz relaks.

Gdy masz dwie minuty - oddychanie przeponowe

Usiądź wygodnie, opuść ramiona lub połóż się z ugiętymi w kolanach nogami. Oddychaj przeponą tak, aby brzuch widocznie się unosił. Wydłużaj oddech, wydychając powietrze do końca. Zrób wdech i powoli wypuść powietrze. Odczekaj chwilę i powtórz to pięć razy. Oddychaj przeponą, a nie klatką piersiową! Jeśli zauważysz, że przy wdechu brzuch nie unosi się a opada, wypnij go i oddychaj tylko dolną częścią płuc.



Gdy masz 5 minut - dla leniuchów

Usiądź na krześle i oprzyj się. Dłonie połóż na udach, a nogi na podłodze. Wyobraź sobie, że kręgosłup się wydłuża, robiąc odstępy między kręgami. Nie unoś podbródka. Wyobraź sobie, że wygładza ci się czoło. Rozluźnij szczęki. Opuść barki, niech w wyobraźni odsuwają się od twojego ciała. Głowę trzymaj prosto, zamknij oczy i wydłuż oddech. Poczuj jak powietrze powoli wypełnia twoje nozdrza i klatkę piersiową. Teraz wstrzymaj oddech i policz do pięciu, a następnie wypuść powietrze. Wykonuj to ćwiczenie kilka razy w ciągu dnia. Ćwiczenie wycisza i uspokaja ciało i ducha.

Gdy na 10 minut - medytacja

Znajdź spokojne miejsce i usiądź wygodnie na krześle. Stopy ustaw równolegle na podłodze, dłonie na udach, wyprostuj plecy i przymknij oczy. Skup się na swoim ciele i zajrzyj na chwilę do swego wnętrza, spróbuj sobie to wyobrazić (ok. minuty). Teraz oddech. Przy wdechu powtarzaj jakieś spokojne słowo i przy wydechu również, ale inne. Zaobserwuj twoje myśli i uczucia, ale nie walcz z nimi. Spróbuj wyjść na zewnątrz siebie i obserwuj doznania wewnętrzne z boku. Może to wydaje ci się trudne, jednak ćwiczenie po kilkukrotnym powtórzeniu staje się łatwe do wykonania.

Gdy nasz pół godziny - relaks na leżąco

Spraw, by w pokoju było ciepło. Wyłącz telefon i upewnij się, że nikt nie będzie ci przeszkadzał. Załóż wygodne ubranie. Połóż się, a pod głowę wsuń płaską poduszkę lub coś płaskiego. Wysłuchaj relaksacji nagranej na płycie. Podczas tego ćwiczenia rozluźnia się stopniowo poszczególne części ciała. Po kilku minutach przykryj się kocem, ponieważ w bezruchu temperatura ciała lekko się obniża.

Sposoby na stres - rozmowa z oddanym przyjacielem, spisanie rozmowy z sobą, napisanie listu, wpatrywanie się w płomień świecy, pływanie, bieganie, rozciąganie, spacer i taniec, masaż, głaskanie zwierzaka.



Oprac. ze strony www.foley.com.pl.

 

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 300,00 PLN

miejscowość: Legnica

data: 2018-04-27

cena: 400,00 PLN

miejscowość: Jelenia Góra

data: 2018-04-27

cena: 1 500,00 PLN

miejscowość: Kępno

data: 2018-04-27

cena: 500,00 PLN

miejscowość: Radwanice

data: 2018-04-27

cena: 400,00 PLN

miejscowość: Wrocław

data: 2018-04-27

cena: 850,00 PLN

miejscowość: Kępno

data: 2018-04-27

cena: 150,00 PLN

miejscowość: Oleśnica

data: 2018-04-27

cena: 300,00 PLN

miejscowość: Jelenia Góra

data: 2018-04-27

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: zdrowieiuroda@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA