zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Niedziela, 24 Września 2017, Imieniny obchodzą: Dora, Gerard, Teodor

ds

NAPISZ DO NAS

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej ze zdrowiem i urodą

zdrowieiuroda@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

NAJNOWSZE

Zatrzymać młodość (26-03-2009)

Czy wiemy, co jemy? (26-03-2009)

Uroda twarzy (26-03-2009)

Piękne i jędrne pośladki (26-03-2009)

Muzykoterapia (26-03-2009)

Co daje sport (26-03-2009)

Co daje sport

Magdalena Orlicz


Czy wiecie, że systematyczny ruch i ćwiczenia mają znakomity wpływ na cały organizm? To świetne lekarstwo na większość naszych dolegliwości. Nie daje skutków ubocznych i niewiele kosztuje. Dawno już udowodniono, że aktywność fizyczna poprawia pracę układu krążenia, serca, mięśni i stawów, zmniejsza ryzyko raka jelita grubego, płuc i piersi. Ponadto sport poprawia kondycję, koryguje sylwetkę i znakomicie odreagowuje stres i zmęczenie umysłowe. Wysportowany człowiek potrafi bardziej cieszyć się życiem seksualnym. Badania pokazują, że regularnie ćwiczący panowie mają rzadziej problemy z erekcją.

Sport doskonale wpływa na:

• SERCE I UKŁAD KRĄŻENIA - serce pracuje lepiej, wydajniej, spada ciśnienie skurczowe i rozkurczowe. Rośnie objętość wyrzutowa serca, wytrzymałość i pojemność komĂłr i przedsionkĂłw. Zmniejsza się ryzyko zatorĂłw, rzadziej występują żylaki, a jeśli już są niewielkie, przy aktywności fizycznej nie rozwijają się tak szybko.

• UKŁAD ODDECHOWY – rośnie objętość płuc, wzrasta odporność na infekcje gĂłrnych drĂłg oddechowych, następuje lepsze odkrztuszanie wydzieliny śluzowej. Podczas wysiłku przepływ powietrza przez nos zwiększa się dziesięciokrotnie.

• UKŁAD POKARMOWY – poprawia się metabolizm wątroby, praca jelit, rzadsze są zaparcia, następuje lepsze wchłanianie pokarmĂłw, zmniejsza się poziom złego cholesterolu.

• MIĘŚNIE, KOŚCI, STAWY – zwiększa się masa i siła mięśni, zmniejsza ryzyko osteoporozy, stabilizują się stawy, poprawa sprężystości mięśni, ciała.

• MÓZG – poprawa nastroju, relaks, złagodzenie stresu, wzrost poziomu endorfin, czyli podobne uczucie szczęścia jak podczas uprawiania seksu. Poprawia się samoocena, ogĂłlne lepsze samopoczucie.

• SEKS - u mężczyzn wzrasta poziom hormonĂłw płciowych, dwie godziny po wysiłku jest ich aż o jedną szĂłstą więcej. U kobiet rośnie nieznacznie poziom estrogenĂłw i spada poziom gestagenĂłw. U obu płci następuje wzrost libido i większa sprawność seksualna.



To, że ćwiczysz i spalasz nie usprawiedliwia twojego zgubnego apetytu. Słodkie napoje, batoniki, wszelkiego rodzaju szybka żywność poza kalorycznością i niezdrowym składem szkodzą organizmowi. Masz pokusę? Przeczytaj, ile co ma kalorii:

• szklanka słodkiego napoju gazowanego – 100 kcal, to 20 min szybkiego marszu, 30

• przybywa ci 14 g tłuszczu; po miesiącu będzie to pĂłł kilograma! Jak ci się to podoba?

• batonik z czekoladą - 200 kcal, to 40 min szybkiego marszu, godzina tańca, 15 min jazdy na łyżwach, godzina sprzątania lub pływania. Możesz jeszcze wchodzić po schodach przez 12 min. Jeśli nie, to przybędzie ci 28 g tłuszczu. Po miesiącu codziennej porcji przybędzie prawie kilogram tłuszczu.

• zwykła kawa z cukrem to tyle kalorii, co kartonik soku owocowego – 80 kcal. Aby to spalić, powinieneś maszerować przez 16 min, tańczyć przez 25 min, sprzątać lub pływać przez 20 minut bądź wchodzić po schodach przez 5 min.

• jedno ciasteczko z czekoladą typu delicja to 43 kcal, a to oznacza 8 min marszu, 13 min tańca, 11 min pływania lub sprzątania, 3 min schodĂłw. Dodatkowego tłuszczu masz 6 g, a pięć ciasteczek dziennie przez cały miesiąc da kilogram.

• pączek - 225 kcal. Aby go spalić, musisz 45 min maszerować, ponad godzinę tańczyć, godzinę sprzątać lub pływać. Jeden pączek to 32 g tłuszczu, wciągu miesiąca przybędzie ci kolejny kilogram.

• pĂłł litra piwa (puszka) - 250 kcal. Spalisz je, jeśli przez 50 min będziesz maszerował, 75 min tańczył, przez godzinę sprzątał lub pływał bądź przez kwadrans wchodził po schodach. Przybędzie ci 35 g tłuszczu, po miesiącu będzie to ponad kilogram.

• wafelek mleczno-orzechowy - 130 kcal. Pozbędziesz się tych kalorii, jeśli przez 25 min będziesz maszerował, przez 40 min tańczył, przez pĂłł godziny pływał lub sprzątał bądź przez 7 min wchodził po schodach. Wafelek zapewni ci 18 g tłuszczu, co w ciągu miesiąca da dodatkowe pĂłł kilograma.

• batonik Lyon lub inny karmel z orzechami - 300 kcal. Taki batonik to tyle, co obiad. Spalenie go oznacza godzinę marszu, pĂłłtorej godziny tańca, 75 min pływania lub sprzątania. Batonik to 43 g dodatkowego tłuszczyku, 300 g tygodniowo i pĂłłtora kilograma miesięcznie.

• hamburger czy coś w tym rodzaju - 300 kcal. Aby go spalić, musisz albo maszerować 72 min, albo tańczyć przez 198 min, albo pływać lub sprzątać przez pĂłłtorej godziny. To 50 g dodatkowego tłuszczu, 350 g tygodniowo i prawie pĂłłtora kilograma miesięcznie. Nie polecamy!

Muszę dodać, że ilość kalorii spalanych w ciągu minuty zależy od płci, masy ciała i intensywności ćwiczeń. Panowie z dużą masą mięśniową spalają szybciej. I tak podczas pĂłłgodzinnego biegu osoba o wadze 70 kg spali 315 kcal, ale jeśli będzie biegała szybko, można spalić dwukrotnie więcej. Podczas pływania (15 min, 12 basenĂłw), osoba o wadze 70 kg spali 63 kcal, ale jeśli przepłynie w tym samym czasie więcej długości basenu, spali ok. 400 kcal.



Czytaj też test: Gibkości i sprawności!

 

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: zdrowieiuroda@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA