zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Niedziela, 24 Września 2017, Imieniny obchodzą: Dora, Gerard, Teodor

ds

NAPISZ DO NAS

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej ze zdrowiem i urodą

zdrowieiuroda@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

NAJNOWSZE

Zatrzymać młodość (26-03-2009)

Czy wiemy, co jemy? (26-03-2009)

Uroda twarzy (26-03-2009)

Piękne i jędrne pośladki (26-03-2009)

Muzykoterapia (26-03-2009)

Co daje sport (26-03-2009)

Zatrzymać młodość

Magdalena Orlicz


Procesy starzenia nabierają tempa, kiedy hormony osiągają dojrzałość i zwalniają. Celem żywych organizmów jest przetrwanie. Kiedy organizm osiągnie dojrzałość i przekaże swoje geny, jego rola się kończy. Dlatego tak istotna jest terapia hormonalna, która opóźnia procesy starzenia. Testy robiono na myszach. Okazało się, że myszy, którym podano hormony, aby opóźnić u nich moment dojrzałości płciowej, żyły o połowę dłużej niż pozostałe myszy. Badań tych jeszcze nie można wykonywać na ludziach. Mamy za to inne sposoby, aby zatrzymać czas, możemy je stosować sami, mając pewność, że sobie nie zaszkodzimy. Przeczytajcie podstawowe abecadło młodości i zastosujcie koniecznie!

Antyoksydanty - to inaczej mĂłwiąc antyutleniacze, ktĂłre chronią nas przed starzeniem i chorobami. Najwięcej jest ich w pożywieniu i te są najlepsze. Można też sięgnąć po suplementy diety. Przedstawiamy kilka propozycji. Znajomość poszczegĂłlnych haseł, pozwoli ci wybrać dla siebie to, co najlepsze i lepiej zrozumieć znaczenie zapobiegania procesom starzenia.



Betakaroten, przekształcany w organizmie w witaminę A, ktĂłra ma silne właściwości przeciwutleniające i opĂłźnia procesy starzenia. Barwnik ten jest obecny w pomidorach, papryce, marchwi i innych czerwonych, żĂłłtych i pomarańczowych warzywach i owocach.



Witamina C jest przeciwutleniaczem, działa na układ odpornościowy, jej brak w organizmie bywa dokuczliwy. Warto dbać o jej prawidłowy poziom. Najwięcej tej witaminy jest w czarnej porzeczce, grapefruitach, zielonej pietruszce, owocach cytrusowych i warzywach kapustnych.



Odpowiednie pożywienie, czyli dieta – naukowcy dowiedli, że odpowiednia dieta, czyli przemyślane posiłki, mają wpływ na długowieczność. Warto jeść owoce, warzywa w postaci surowej lub krĂłtko gotowane, oliwki, oliwę z oliwek, ryby, pełnoziarniste zboża i oczywiście jak najmniej tłuszczĂłw zwierzęcych.



Witamina E - przeciwutleniacz, chroni przed chorobami układu krążenia, miażdżycą, ma działanie przeciwnowotworowe, zapobiega zaćmie. Jest składnikiem olejĂłw roślinnych, kiełkĂłw pszenicy, orzechĂłw, otrębĂłw, warzyw liściastych.



Geny - od nich zależy około 40% naszego zdrowia i długości życia, drugie 40% zależy od nas samych, od tego jak będziemy zapobiegać chorobom i dbać o zdrowie. Tylko 20% to inne zagrożenia - tak twierdzą naukowcy na świecie. Długowieczność i choroby są dużej części dziedziczne. Warto przeanalizować choroby rodzicĂłw i dziadkĂłw oraz ich długość życia, aby stosować odpowiednią profilaktykę i wiedzieć, jakie mamy zagrożenia zdrowia.



Hormon młodości, inaczej DHEAS - to substancja wytwarzana w korze nadnerczy, częściowo przekształca się w testosteron. Hormony młodości powstrzymują procesy starzenia się. Możliwe jest podawanie hormonu młodości (decyduje o tym endokrynolog).



Flawonidy - to substancje chroniące przed chorobami. Flawonidy to 7000 tys. substancji zawartych w roślinach, mają działanie podobne do witamin. Wspomagają układ odpornościowy, chronią naczynia przed zmianami miażdżycowymi, zwiększają skuteczność działania witaminy C.



Koenzym Q 10 - wydłuża życie komĂłrek, wspomaga układ odpornościowy, zapobiega miażdżycy. Jest produkowany w organizmie, ale wraz z wiekiem wytwarzanie koenzymu maleje. Działa dobrze na organizm i na skĂłrę oraz stawy. Do kupienia w aptekach jako suplement diety i w drogeriach jako składnik wielu kosmetykĂłw do twarzy i ciała.



Selen - podawany razem z witaminą E likwidują wolne rodniki. ŹrĂłdłem selenu są ryby, owoce morza, otręby pszenne, drożdże, czosnek.

Joga - recepta na długowieczność znana od wiekĂłw. Stosowana kiedyś w Indiach, dziś popularna na całym świecie. Świadome oddychanie i wykonywanie kolejnych asan mają na celu osiągnięcie kontroli nad własnym ciałem.



Miłorząb japoński - ma działanie dobroczynne, poprawia funkcjonowanie mĂłzgu, pamięci, przeciwdziała miażdżycy, uważany przez niektĂłre narody za eliksir młodości.



Lecytyna - zwiększa zdolność koncentracji, myślenia, pozyskiwana z olejĂłw roślinnych (lnu, rzepaku i soi).



Nikotyna - bardzo przyspiesza powstawanie wolnych rodnikĂłw. Dlatego paląc szkodzisz sam sobie.



Profilaktyka - trzymajcie rękę na pulsie, kontrolujcie zdrowie, rĂłbcie regularnie badania, a w porę wychwycicie zagrożenia. Lepiej zapobiegać, niż pĂłźniej się leczyć, chorować i być niesprawnym.



Ruch - to podstawa zachowania dobrej kondycji i zdrowia. Najlepiej zacząć jak najwcześniej. Ruch trzeba dostosować do wieku, stanu zdrowia i możliwości. Pomoże konsultacja z lekarzem lub instruktorem z siłowni. Ruch działa zbawiennie na wszystko. Regularna aktywność fizyczna chroni układ krążenia, zapobiega miażdżycy, zapobiega osteoporozie, poprawia funkcję wszystkich narządĂłw.



Unormowany tryb życia - to jeden z warunkĂłw zachowania zdrowia. Wolne rodniki, niszczą komĂłrki naszego organizmu, wchodząc w reakcję ze związkami w ich otoczeniu. Organizm broni się wytwarzając mechanizmy antyoksydacyjne, ktĂłre wraz z wiekiem są coraz słabsze. Dlatego konieczne jest dostarczanie organizmowi przeciwutleniaczy, czyli substancji unieszkodliwiających wolne rodniki.

 

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: zdrowieiuroda@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA