zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Środa, 23 Maja 2018, Imieniny obchodzą: Iwona, Michał, Dezyriusz

ds

Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: ODTRUWANIE ORGANIZMU, ALKOHOL, NARKOTYKI, DETOKS cena: 1,00 PLN, miejscowość: Warszawa, data: 2018-05-23, ...szczegóły

NAPISZ DO NAS

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej ze zdrowiem i urodą

zdrowieiuroda@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

NAJNOWSZE

Zatrzymać młodość (26-03-2009)

Czy wiemy, co jemy? (26-03-2009)

Uroda twarzy (26-03-2009)

Piękne i jędrne pośladki (26-03-2009)

Muzykoterapia (26-03-2009)

Co daje sport (26-03-2009)

Relaks - poczuj swoje ciało


Choć ciało i dusza to jedno, pozostają one we wzajemnej zależności. Panującą między nimi równowagę, decydującą o naszym zdrowiu psychicznym i fizycznym próbuje zakłócić m.in. stres, przyczyna licznych chorób. Jak się nie dać, uczy jedna z technik relaksacyjnych, tzw. technika Aleksandra.

W codziennym pośpiechu tracimy równowagę ducha, zapominamy jak żyć w harmonii ze sobą, swoim ciałem i wszystkim co nas otacza. Zawody wymagające mediacji i opanowania, publicznych wystąpień, pracy pod presją czasu oraz na granicy ryzyka to tylko drobny przykład presji i napięć czyhający na ludzi, którzy je wykonują. A przecież nie tylko praca nas stresuje. I tu z pomocą przychodzi technika Aleksandra, która uczy obserwacji siebie i świadomego wyboru sposobu działania, najefektywniejszego dla danej czynności. Twórcą metody był Frederick Matthias Alexander (1869 -1955), australijski aktor. Dotknięty wciąż powracającą chrypką, rozpoczął trwający kilka lat proces samoobserwacji. Rezultatem pracy było nadzwyczajne spostrzeżenie, sprowadzające się do stwierdzenia, że każdy z nas wykonując nawet najdrobniejszą czynność - umysłową czy fizyczną - wkłada w nią zbyt wiele wysiłku, co powoduje nadmierne, często szkodliwe napięcia i usztywnienia mięśni, które w dużym stopniu ograniczają zamierzony efekty. Robiąc coś, przypominamy trochę zwierzęta gotujące się do walki. Jesteśmy zmobilizowani, spięci, przyczajeni, prawie nie oddychamy. Świetnie to ilustruje przykład z jazdą samochodem. W samochodzie niektórzy z nas kulą się w sobie, usztywniają klatkę piersiową i nogi, złoszczą na innych kierowców. Płytki oddech potęguje stres. W tej sytuacji trudno o przyjemność płynącą z jazdy i dobry nastrój na resztę dnia. A wystarczy około 20 spotkań z techniką Alexandra, aby to się zmieniło. Wystarczy nauczyć się rozluźniać napięte ręce i uspokoić oddech. Podobnie z domową burzliwą wymianę zdań, którą lepiej odreagujesz, jeśli położysz się na podłodze na plecach i będziesz spokojnie i głęboko oddychał. Ciało w takiej pozycji znakomicie się rozluźnia i relaksuje.

Wykorzystując technikę Aleksandra równie skutecznie poradzisz sobie ze stresem towarzyszącym wystąpieniom publicznym. Kiedy czujesz, że próby opanowania emocji nie dają rezultatu, a podenerwowanie się wzmaga, o czym świadczy spięta przepona, odchylona do tyłu głowa, drżący głos i napięcie w okolicach ramion i karku, to dla opanowania stresu stań w lekkim rozkroku i wyobraź sobie, że niewidzialna nić wyciąga twoją głowę do góry. Zrób kilka głębszych wydechów, powietrze wypuszczaj przez usta. Wyobraź sobie, że twoja klatka piersiowa jest bardzo lekka. Opuść w dół ramiona i brodę - nie spiesz się, rób to powoli. Gdy w ten sposób dotlenisz organizm, zyskasz energię życiową.

Jak odciążyć kręgosłup? - pytają ortopedę osoby korzystające z komputera. Co zrobić, by przestać być obolałym, zesztywniałym i zgarbionym? Odpowiedź jest prosta: trzeba zmieniać pozycję za biurkiem, co godzinę przeciągnąć się, wyprostować, zrobić kilka kroków i koniecznie w ciągu dnia 15 minut leżeć na plecach na twardym podłożu. Ćwicząc systematycznie, dosyć szybko zauważymy poprawę

Innym złym nawykiem jest podnoszenie czegoś z podłogi przy zgiętym kręgosłupie. W podobnej sytuacji dzieci instynktownie delikatnie przykucają - to jest prawidłowa postawa!

Uwaga! Nawet niewielkie bóle kręgosłupa powinny nas skłonić do wizyty u lekarza. Po konsultacji ze specjalistą można skorzystać z usług kręgarza - chiropraktyka.

Nasze ciało chciałoby osiągać maksymalną wydajnością przy minimalnym wysiłku. Efekt ten chciałoby uzyskać nie przez zwiększoną siłę mięśni, ale przez świadomość tego, jak funkcjonuje (wejdź na stronę www.metoda-feldenkraisa.pl).

Po co nam świadomość własnego ciała? A no po to, żeby wiedzieć, co się z nami dzieje. Tej świadomości i wiedzy ciągle nam brakuje. Kobiety w sytuacji stresowej, kiedy nie panują nad własnym ciałem, pochylają się do przodu, patrzą pod nogi, kulą ramiona i cofają miednicę. Niestety, z czasem taka postawa się utrwala i już nie potrafią poruszać się inaczej. Z kolei mężczyźni ściągają łopatki, usztywniają plecy, wypinają klatkę piersiową. Obie postawy są nienaturalne, a utrwalone przysparzają bólu.

Okazuje się, że większość z dotychczas wykonywanych ruchów jesteśmy w stanie wykonać wolniej i swobodniej. To wolniej i swobodniej oznacza mniejsze zużycie energii i prawie do zera zredukowaną możliwość wyrządzenia sobie krzywdy. Dlatego warto słuchać własnego ciała. Kiedy czujesz ból, widzisz, że coś jest nie tak z twoją kondycją, zrób sobie raz na kilka dni lub codziennie relaks. Taki relaks może wyglądać tak: usiądź na krześle, zamknij oczy. Poczuj ciało. Oddychaj głęboko, Pomyśl najpierw o stopach, potem o każdym palcu oddzielnie - to cię uspokoi i odpręży. Pomyśl następnie o nogach, łydkach, poruszaj nimi, poruszaj stopami, Unieś po kolei pośladki, powoli jeden a potem drugi. Zrób głęboki wdech i wydech. Potem poczuj ręce. Najpierw pomyśl o prawej, następnie o lewej, o każdym palcu. Możesz masować każdy palec z osobna druga ręką. Poruszaj nadgarstkami, palcami. Następnie pomyśl o brzuchu, wciągnij powietrze, kilka razy rozluźnij i napnij mięśnie brzucha. Siedź prosto. Poczuj przeponę, kładąc na nią rękę. Oddychaj spokojnie. Teraz ramiona. Unieś prawe, lewe, rozluźnij mięsnie. Pomyśl o głowie, poruszaj szyją w lewo, w prawo, do przodu i do tyłu. Wykonaj kilka okrężnych ruchów. Oprzyj ręce za krzesłem, pochyl się do tyłu i do przodu. Poczuj swoje ciało. Możesz też wykonać podobne czynności leżąc na podłodze lub wieczorem czy rano na łóżku, zanim wstaniesz. To świetnie nastraja na cały dzień i rozluźnia całe ciało.

Zajrzyj na strony: www.technikaalexandra.w.interia.pl, www.kuliksystem.pl i www.metoda-feldenkraisa.pl.

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 1,00 PLN

miejscowość: Warszawa

data: 2018-05-23

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: zdrowieiuroda@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA